Eşleştirme

 Bu tarz sorularda verilen bilgiler, kavramlar, sayılar, semboller eşleştirilir. Öğrencilerin bilgiler, nesneler hakkında ilişki kurma becerisinin ölçülmesi amaçlanır.

Avantajları:

·         Puanlaması kolaydır, objektiftir. Bu yüzden güvenilirliği ve geçerliliği de yüksektir.

·         Cevaplar fazla olduğundan şans faktörünün etkisi düşüktür.

·         Öğrencilerin üst düzey bilgilerini sorgulamaya yardımcı olur.

Dezavantajları:

·         Deneyimsiz kişiler için hazırlaması zordur ve uzun sürer.

·         Her konu için kullanışlı değildir.

·         Soruların zorluk düzeylerini belirlemek zordur.

Eşleştirme soruları hazırlanırken dikkat edilmesi gerekenler:

·         Bir eşleştirme grubundaki madde sayısı en az 6, en çok 15 olmalıdır. Madde sayısının altıdan az olması cevabın tahminle bulunmasını kolaylaştırır.

·         Öncüller ve cevaplar eşit sayıda olmamalıdır.

·         Uzun ifadeler öncül olarak kullanılmalı, öncüller sayfanın sol tarafına, cevaplar sayfanın sağ tarafına yerleştirilmelidir.

·         Cevapların seçileceği sütun, bir kelime listesi ise alfabetik sıraya göre; rakam sayı ya da tarihten oluşuyorsa büyüklük sırasına göre düzenlenmelidir. Bu cevaplayan kişinin bütüncül bir algılama gerçekleştirmesini sağlar.

·         Yönergede eşleştirmenin neye göre yapılacağı, cevapların nasıl işaretleneceği açık ve anlaşılır bir dille belirtilmelidir.

·         Bir eşleme takımı oluşturan maddelerin tümü aynı sayfada bulunmalıdır.

 

Matematikte bileşik kesrin basit kesir çevrilmesinde, rasyonel sayılarda toplama çıkarma çarpma bölme işlemlerinde işlem önceliğinde ve cebirsel ifadelerde  eşleştirme yönteminden yararlanılabilir.



                                                                                          

 

Kaynakça

Prezi.com

Benim  Hocam  Kpss öğretim yöntem ve teknikleri

Yorumlar