Eşleştirme
Bu tarz sorularda verilen
bilgiler, kavramlar, sayılar, semboller eşleştirilir. Öğrencilerin bilgiler,
nesneler hakkında ilişki kurma becerisinin ölçülmesi amaçlanır.
Avantajları:
·
Puanlaması kolaydır, objektiftir. Bu yüzden
güvenilirliği ve geçerliliği de yüksektir.
·
Cevaplar fazla olduğundan şans faktörünün etkisi
düşüktür.
·
Öğrencilerin üst düzey bilgilerini sorgulamaya
yardımcı olur.
Dezavantajları:
·
Deneyimsiz kişiler için hazırlaması zordur ve
uzun sürer.
·
Her konu için kullanışlı değildir.
·
Soruların zorluk düzeylerini belirlemek zordur.
Eşleştirme soruları hazırlanırken dikkat edilmesi
gerekenler:
·
Bir eşleştirme grubundaki madde sayısı en az 6,
en çok 15 olmalıdır. Madde sayısının altıdan az olması cevabın tahminle
bulunmasını kolaylaştırır.
·
Öncüller ve cevaplar eşit sayıda olmamalıdır.
·
Uzun ifadeler öncül olarak kullanılmalı,
öncüller sayfanın sol tarafına, cevaplar sayfanın sağ tarafına
yerleştirilmelidir.
·
Cevapların seçileceği sütun, bir kelime listesi
ise alfabetik sıraya göre; rakam sayı ya da tarihten oluşuyorsa büyüklük
sırasına göre düzenlenmelidir. Bu cevaplayan kişinin bütüncül bir algılama
gerçekleştirmesini sağlar.
·
Yönergede eşleştirmenin neye göre yapılacağı,
cevapların nasıl işaretleneceği açık ve anlaşılır bir dille belirtilmelidir.
·
Bir eşleme takımı oluşturan maddelerin tümü aynı
sayfada bulunmalıdır.
Matematikte bileşik kesrin basit
kesir çevrilmesinde, rasyonel sayılarda toplama çıkarma çarpma bölme
işlemlerinde işlem önceliğinde ve cebirsel ifadelerde eşleştirme yönteminden yararlanılabilir.
Kaynakça
Prezi.com
Benim Hocam Kpss
öğretim yöntem ve teknikleri
Yorumlar
Yorum Gönder