Yazılı Raporlar





Rapor Nedir?

Herhangi bir konu ya da sorun üzerine yapılan inceleme ile ilgili durumu ve sonucu belirtmek üzere yazılan yazılardır.

İncelenmek istenen bir sorun; doğru, kesin, güvenilir bilgi gerektiren bir iş hakkında, onu soruşturmakla görevlendirilen kişinin yaptığı "araştırma, inceleme" sonucunu belli kurallara göre yazdığı yazı, rapor türüne girer.

Bir ödevde/araştırma raporunda şu bölümler bulunur:

  • Kapak: Başlık, ödevi hazırlayan ve hazırlatanla ilgili bilgiler içerir.

  • Özet: Raporun özünü, gayesini, raporda incelenen temel fikirleri, varılan sonuçları ve yapılan tavsiyeleri kısaca belirtir
  • İçindekiler: Ödevin içindeki ana ve alt başlıkların listesidir.
  • Giriş: Raporun konusunu, amacını ve geliştirme bölümünü içerir.
  • Gelişme: Konunun, açıklandığı, örneklendiği, kanıtlandığı, konuların tartışılıp çözümlendiği bölümdür. Ödevin/raporun en uzun kısmıdır. Konuyla ilgili her türlü resim, çizim, grafik. burada sunulur.
  • Sonuç: Gelişme bölümünde işlenen konu, bu bölümde sonuca bağlanır.
  • Bibliyografya: Ödev/rapor hazırlanırken kullanılan kaynaklar burada listelenir.
  • Ekler: Yapılan çalışmayı destekleyen, fakat daha önceki bölümlerde verilemeyen bilgiler bu bölümde yer alır.
  • Bibliyografya Burada, raporun hazırlanmasında yararlanılan eserlerle bu konuda başvurulabilecek dokümanlar yer alır.

Raporun bölümleri bunlardır öğrencilerin düzeylerine göre bazı esnetmeler yapabileceğinizi düşünüyorum.

!!! Yazılı raporlar alternatif ölçme araçlarından biridir.👀

Evet raporun tanımı bu şekildedir. Peki eğitimde nasıl ve neden kullanmalıyız?

  • Öğrencilere  bir araştırma ya da inceleme konusu üzerinde becerilerini geliştirebilmeleri için raporlar yazdırabiliriz.
  • Bu sayede öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesini sağlayabiliriz.
  • Yine bu sayede öğrencinin işlenen konuları tekrar etmesini sağlayabiliriz.
  • Yazılı raporlar sayesinde öğrencinin konu hakkındaki görüşlerine ulaşabiliriz.
  • Öğretmene öğrencisini  tanımasın da onun farklı yönlerini keşfetmesinde yardımcı olur.
  • Grup çalışmaları yaptırıp çalışmalarını  grupça raporlaştırmalarını öğrencilerimizden isteyebiliriz. Grup çalışmalarında öğrencilerin izlediği yollara da bu saye de rahatça ulaşmış oluruz.
  • Öğrencilerin gelişimleri ile ilgili bilgiler elde edebileceğimizden bahsetmiştim. Bir de bunun dönütünü yapmamız gerekir tabi ki de. Dönütleri yalnız öğrencilere değil velilere de yapmamız güzel olur. Eğitime velileri de katmamızda büyük etki sağlayacağını düşünüyorum.
          Veli toplantılarında kullanabileceğiniz güzel bir araç olacağını düşünüyorum.😆
  • Raporlar, öğrencilerin daha önceden belirlenen hedeflere ulaşıp ulaşamadıklarını, ulaşmışsa ulaşma derecelerini gösterirler, deney ve proje gibi çalışmalar resimlerle de belgelenmelidir.

!!!Ayrıca eğitimde gerçek okur yazar bireylerin doğmasına yardımcı oluruz.😉👍


En Büyük Avantajı: 

Öğrencilerin yazarak kendilerini ifade etme becerilerinin gelişmesidir.

En Zayıf Yanı:

Yazarak kendini iyi ifade edemeyen öğrencileri değerlendirmede yetersiz olmasıdır.


 

Kaynak3:Mirzalar Kabapınar, F. (2006).Kimya Öğretmen Adaylarına Ders Kitaplarını Dizayn ve Okunabilirlik Açılarından İnceleme Becerisinin Kazandırılması. M.Ü.Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 24, 109-132.

Kaynak4:Öncü, H. (2009). Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Bir Yaklaşım: Portfolyo Değerlendirme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 103-130.






Yorumlar